Spoiler kam se podíváš!

Tohle je můj čtenářský deník, který vyzrazuje zápletky a nemluví spisovně. Just sayin.

28. 8. 2010

Russell T Davies and Bejnamin Cook - The Writer's Tale: The Final Chapter

      Nonfiction, která má 704 (no vážně!!) stránek a celou tu dobu je zábavná. Benjamin Cook chtěl s Russellem udělat několikastránkový interview pro DWM o průběhu psaní epizody a dopadlo to tak, že si po dva roky denně mailovali. Pak ty maily vzali a vydali je. Průběh psaní celý 4. řady a speciálů!
      Ale vzhledem k formátu Writer's Tale je těžký podat nějaký smysluplný popis, protože to je mozaika spousty náhodných věcí... (a taky jsem líná vymýšlet hezký věty), takže jsem se rozhodla prostě sem zkopírovat poznámky, které jsem si během čtení dělala. Beware: chvílema jsou hloupý, chvílema inappropriate, chvílema nedávají smysl. Ale všechno je to zábava a moc zajímavý a taková ta knížka je, takže jako popis je to dokonalý.
Here you go:

-         jedna z prvních věcí co stihli udělat: pomluvit Shakespeara
-         bože, ty jejich hlášky :)
-         částečně mě to určitě baví protože jsem such a fangirl a russell sám je such a fanboy:)
-         ale taky sledovat při práci lidi který jsou vážně dobrý v tom, co dělaj je vždycky skvělý (a tohle je jak koukat přes rameno…)
-         a než dojdu nakonec, budu znát queer as folk jako kdybych na to koukala :D
-         kdybych chtěla dělat takovou práci, tohle je rozhodně ta knížka, kterou bych uctívala
-         škoda že jsem od začátku nepočítala kolikrát prohlásil jak moc je gareth sexy :)
-         tohle je jak Amazing Summary of All the Alternative Storylines that Never Were. Supermarket pro autory fanfics. Donna měla být Penny! Umřít měl Ianto, až v den, kdy se začalo natáčet si rtd uvědomil, že to vlastně je Owen kdo umře a všechno se muselo přepsat!
-         zdá se, že poslední dobou všechno na co narazím, je nějak gay-related (jako třeba klidně si čtu článek na blogu a kometáře k němu, a najednou se v jednom komentáři nějaká slečna autora článku ptá, jak že to vlastně mají s tou prostatou a orgasmem. Autor článku odpověděl ochotně, detailně a přes několik odstavců. Tolik informací jsem snad ani nepotřebovala. A teď mě napadá, že tohle vlatně nemá s Writers Tale nic společnýho. Ale frak it, tohle jsou moje poznámky a když už jsem to napsala, mazat to nebudu. Ach ty divy internetu.)
-         říká vážně zajímavý věci. Jako třeba jak to dělá, že nějakou postavu máme rádi. že nám na ní záleží. Jak funguje storytelling. Věci, o kterých běžnej divák nepřemýšlí (a tak to má být) :)
-         hm. Podle RTD pramení homofobie z toho, že odjakživa vídáme tradiční obraz rodiny, čili instinkt/pud je bránit se něčemu jinýmu. Řešení – být vidět, jako součást normy, stejně jako ten tradiční obraz (a hele jak to funguje! :D ) Podle mě je to míň o pudech a víc o konvencích. But what do I know? :)
-         je tohle vlastně víc How to survive Doctor Who, How to be gay, nebo How to be a writer? Těžko říct.
-         vždycky jsem myslela, že ten kdo píše epizodu, vymýšlí epizodu. Ale ne, to všechno head writer. Vymyslí a zadá. Dělba práce. A pak zkoriguje a předělá. Přepíše a vylepší.
-         bože. Musím si pustit Queer as Folk. Svět je plnej náhod a weirdly-shaped bublátek.
-         prý si spousta lidí stěžuje na to, že má moc často vážný věci zabalený do humoru.
-         je trochu divný sledovat qaf když vím co se stane a v hlavě mi u toho hrajou russellovy poznámky o tom, jak má co vyznít, ale na druhou stranu je zábavný, že vím, který scény rtd napsal podle toho co se mu stalo (a jak ho přelstili aby se to natáčelo přesně tam, kde se to stalo) (dobře, ne zábavný. ale zajímavý)
-         je bezva získat trochu představu o tom, co vlastně znamenaj ty kódový slova popisující pozice, co se objevujou na konci každýho dílu. Co všechno obnáší dostat Kylie Minogue do DW, i když ona sama je z toho nadšená.
-    někde kolem stránky 200: první fotka Bena! sakra, já jsem měla v hlavě úplně jinou představu (ale našla jsem si video a je super:) )  
kylie, ben a dalek
-         Matt Jones said to me yesterday, 'You're the only exec I've ever met who talks openly about fancying his cast.' I said, 'Yes, but I'm the only one who's not actually shagging them.' I'm all talk.“ Aneb jak smutný je obsadit skvělýho Alonsa a pak nemít čas být při natáčení.
-         Donna je moderní verze toho, co Barbara mohla být, kdyby z ní byl companion o 45 let dýl. No jo, pravda! :)
-         Meanwhile, I texted Russell Tovey, to tell him how good 4.X was, and he replied: 'I'm in Ibiza with my boyfriend.' I'm in Cardiff. Life is a bitch.“ Mhm.
-         teorie? termíny? příručky? co to je? :D
-         kolik že to stojí jedna pitomá scéna??? kolik že dní trvá výroba SFX pro jednu epizodu? myslim že 63‘ producenta by ranila mrtvice, kdyby tyhle čísla viděl.
-         haha. evil plans. napsat do scénáře krátkou tuniku a pak lezení oknem :)
-         Basic linear causality. A já myslela že tím se zabývaj jenom fanoušci. RTD si to myslel taky.
-         když se Wilf objevil ve Voyage of the Damned, nikdo ještě neměl ani tušení že to je Wilf! Oh my…
-         co si asi myslel SM když zjistil že si rtd a ben posílali maily se subject line STEVEN MOFFAT'S THIGHS ? (když už jsme u toho, co říkal Charlie Hunnam na tu jeho? „já vim, dík“ ?)
-         zrovna tady čtu o roli vypravěče v Casanovovi, a máma: Hele, koukej na ty ukázky, tam je doktor, a hraje Casanovu! Fajn náhoda, ale dívat se nebudu, protože tenhle obrázek mě trochu děsí (Edit: bylo mi řečeno, že mě internet dezinformoval a je to ve skutečnosti z úplně jinýho filmu, Secret Smile, takže na ten se dívat taky nebudu.)
-         věci, který lidi v telce dělaj pořád a v životě se to nikdy nestane! přesně! (a rtd si taky povídá s televizí, lovely:) )
-         na roli River chtěli Kate Winslet? Seriously???
-         Moff začal vymýšlet s05 už v 2007 :)
-         bonus deleted scenes! deleted ještě před tím, než se začalo natáčet…ale i tak
-         pokaždý, když je potřeba příklad Wonderful OMG Writer, je zmíněný jméno Paul Abbott… no, State of Play bylo dobrý…
-         I'm excited by Davros. Very excited. A much cleverer mind than the Master, I think - look what he's achieved, compared to the Master. Empires! The Master never achieved so much. While I wrote the Master as a genius in Series Three, he's fatally flawed by his jealousy/hatred/love of the Doctor; that's what allows the Doctor to defeat him, in the end, because it's so personal. Much less of that with Davros.“ Zajímavý, sledovat jak kdo interpretuje postavy, který kdysi vymyslel někdo jinej…
-         když si rtd přečetl SitL/FotD, byl si celkem jistej, že River je Doctor’s wife :P
-         Event TV. That's still what I'm writing. I'm writing for group viewing.“ Yes!
-         !! málem jsme neměli EoT. To by bylo fakt smutný.
-         FREEMA MĚLA BÝT V TW – CoE! ale nakonec v tu dobu natáčela něco jinýho, proto ta lame excuse. Tak dlouho mě štvalo, že to nedává smysl, že se neobjeví. Teď konečně můžu klidně spát.
-         zákulisí velkejch koncertů je jako ruská tajná služba.
-         „I can't believe that some people still don't watch Doctor Who! I find that mad. They're idiots“
-         pdf mistake of the week: větu „You always come across so… Aslan.“ se scanner rozhodl přenýst jako „You always come across so… Asian.“ Na chvíli jsem byla celkem zmatená :D
DW omalovánky! (haha, zbožňuju ty ilustrace)
-         Russell T. Davies  má vážně rád slovo „barmy“
-         chtělo by to kombinovat: nevědět co se stane, kdy se co stane, kdo se stane, jako když člověk přijde k hotovejm 4 sériím; a zároveň mít to napětí a očekávání, který je ztracený když se dá clifhanger vyřešit během tří vteřin přepnutím na další díl. (No jo, já vim. Dont look at me like thaaat!)
-         Název pozice „Controller of Fiction“ zní fakt dobře:) A ta ženská musela být fakt dobrá, když ji po tom, co odešla nahradili čtyřma jinejma lidma! (hele, tady je!)(edit: a taky pozice Controller of Vision! D’awww)
-         nenapadlo mě, že datum vysílání tak moc ovlivňuje obsah epizody… (černá mše na vánoce? to musíme nějak zmírnit!)
-         proč jen proč nakonec vyškrtli scénu, kde master flirtuje s masterem? :D
-         So you're not Human, right?“ „Nope. Well, I was, back in 1999 for a couple of days, but that was like catching a 48-hour bug, I got over it.“ Tahle vysvětlivka by uklidnila tolik hádek, kdyby ji nakonec nevyškrtli…!!
-         hm, když už jsem na konci, tak mě napadá… jaký měly ratingy EoT2 a TBB? (12.27 a 6.7 respectively) Hmmm...

Žádné komentáře:

Okomentovat